Az Apple mobilkészüléke drága, nincs benne Wi-Fi, és a felhasználók az App Store-t sem szeretik - ezzel magyarázzák, hogy két hét alatt mindössze öt iPhone-t adott el Kína legnagyobb webáruháza.


Saját magával versenyez az iPhone
Elemzők szerint mindez két tényezővel magyarázható: egyrészt a kínai piacon drágának számít a készülék, másrészt egyik modell sem támogatja a vezeték nélküli adattovábbításra alkalmas Wi-Fi technológiát (ez a korlátozás az állami szabályozásból adódik). A hivatalosan elérhető iPhone-nak a külföldről behozott, olcsó és teljes funkcionalitású modellekkel kell versenyeznie. A 32 GB-os iPhone 3GS szolgáltatói szerződés nélkül 1024 dollárba kerül Kínában, míg a szomszédos Hong-Kongban mindössze 800 dollár az ára.
Az Analysys International szerint a harmadik probléma az iPhone tartalmakat kínáló App Store csekély népszerűsége Kínában. Egyre több kínai használ bankkártyát, ám közülük kevesen alkalmazzák a fizetőeszközt mobilon keresztül történő vásárlásra, ehelyett jellemzően a szolgáltatók által kibocsátott kártyák terhére vásárolnak. Az is problémát jelent, hogy az App Store célközönségének körében alacsony a bankkártyák penetrációja. Az elemző szerint az Apple-nek új fizetési lehetőségeket és lokalizált tartalmakat kell kínálnia a siker érdekében.
Lesz még jobb?
A China Unicom közleménye szerint mindössze ötezer készüléket értékesítettek a hivatalos megjelenést követően, ehhez képest a dél-koreai KT szolgáltató 60 ezer online rendelést regisztrált a mobil előző heti premierje előtt. A kínai telekommunikációs vállalat továbbra is pozitív az iPhone jövőjét illetően, arra számít, hogy a 3G-s hálózatot használó fogyasztók 10 százaléka meg fogja vásárolni az Apple mobilkészülékét.
No comments:
Post a Comment